ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第63巻 第1号 人文・社会科学 (2014)

特別支援学校における絵本の読み聞かせに関する実態調査

http://hdl.handle.net/10105/9950
http://hdl.handle.net/10105/9950
311a6aa7-4218-4dca-827a-14818d9d6c48
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE63_1_77-86.pdf NUE63_1_77-86.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-12-08
タイトル
タイトル 特別支援学校における絵本の読み聞かせに関する実態調査
言語
言語 jpn
キーワード
主題 特別支援学校, 絵本の読み聞かせ, 小学部, special needs education school, Reading picture-books, elementary school section, ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 芦田, 朗子

× 芦田, 朗子

芦田, 朗子

Search repository
松島, 明日香

× 松島, 明日香

松島, 明日香

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 アシダ, アキコ
著者(ヨミ)
姓名 マツシマ, アスカ
著者別名
姓名 ASHIDA, Akiko
著者別名
姓名 MATSUSHIMA, Asuka
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of the research was to investigate how well the environment was maintained for children to familiarize themselves with picture books in the elementary school section of special needs education schools, and also to study what teachers thought about the educational effects and necessity of reading picture-books to children with intellectual disabilities. A questionnaire was conducted on 77 teachers, and an interview survey was conducted on three teachers in the elementary school section of special needs education schools. As a result, the survey revealed that even though many of them realized the various educational effects of reading books to children, the higher the children were in grade, the less the frequency of reading to the children became. The teachers also had difficulty making time outside classroom hours for reading to the students due to their tight class schedules. However, this survey suggested that the teachers were making various efforts in selection and method of reading picture-books depending on children' s developmental ages and the purposes of learning, while also considering the difficult reality and the many educational effects that it brings.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 63, 号 1, p. 77-86, 発行日 2014-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル Research on Actual Conditions of Reading Picture-books at Special Needs Education Schools
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:58:12.903094
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3