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  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第63巻 第1号 人文・社会科学 (2014)

地域に根ざすプロスポーツの魅力 -バンビシャス奈良のホームゲーム観戦者の調査から-

http://hdl.handle.net/10105/9954
http://hdl.handle.net/10105/9954
c4269e24-8bb3-4ab4-9825-10dc06da01d9
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE63_1_125-133.pdf NUE63_1_125-133.pdf (522.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-12-08
タイトル
タイトル 地域に根ざすプロスポーツの魅力 -バンビシャス奈良のホームゲーム観戦者の調査から-
言語
言語 jpn
キーワード
主題 プロ・スポーツ, bjリーグ, 満足度, professional sport, bj-league, satisfaction
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 高橋, 豪仁

× 高橋, 豪仁

高橋, 豪仁

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草野, 宗一郎

× 草野, 宗一郎

草野, 宗一郎

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著者(ヨミ)
姓名 タカハシ, ヒデサト
著者(ヨミ)
姓名 クサノ, ソウイチロウ
著者別名
姓名 TAKAHASHI, Hidesato
著者別名
姓名 KUSANO, Souichirou
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In 2005, bj League, the first professional basketball league in Japan, was established on the three principles that are professionalism, sports entertainment and glocalization & community. The purpose of this paper is to identify the factors of spectator-sport products based on Kotler' s theory concerning structured products, and to clarify the factors related to the spectators' satisfaction. The data was collected through questionnaires distributed to 376 people (343 effective answers) who were at the franchise game of Bambitious Nara belonging to bj League from 2013. The procedure of this study was, first, to locate the factors of product evaluations at Kotler' s product-levels, and second, to identify which factors affected the spectators' satisfaction by using multiple regression analysis. Seven factors were identified by using factor analysis, which were ‘enjoyment of watching the game' presumed as Core Benefit, ‘fascination of bj League,' and ‘amenity of the stadium' presumed as Generic Product, ‘local consciousness projected through the team' and ‘pleasant entertainment' presumed as Expected Product, and ‘charm of character goods' and ‘ease of getting tickets' presumed as Augmented Product. As a result, the spectators' satisfaction was mainly affected by two factors which were ‘local consciousness projected through the team' and ‘enjoyment of watching the game.'
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 63, 号 1, p. 125-133, 発行日 2014-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル Attractiveness of Professional Sports Based on a Local Community : A Case Repot on a Bambitious Nara Home Game
出版者
出版者 奈良教育大学
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Ver.1 2023-05-15 10:58:05.937827
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