ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 103-4. 教育実践総合センター研究紀要
  3. 第11号 (2002)

教師教育における鑑賞教材開発(1) - 美術教育実践の現状と課題から-

http://hdl.handle.net/10105/458
http://hdl.handle.net/10105/458
4206f66f-68ee-4d48-80f0-9654aa7a3176
名前 / ファイル ライセンス アクション
20070208-3.pdf 20070208-3.pdf (716.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-15
タイトル
タイトル 教師教育における鑑賞教材開発(1) - 美術教育実践の現状と課題から-
言語
言語 jpn
キーワード
主題 美術教育実践, 教師教育, 鑑賞教材, art educattion practice, teacher education, teaching materials for art appreciaation
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 宇田, 秀士

× 宇田, 秀士

宇田, 秀士

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ウダ, ヒデシ
著者別名
姓名 UDA, Hideshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Art education has two fields,expression (painting, sculpture, craft and so on) and appreciation. But Japanese art education puts too much stress on expression field after the World War II,so teachers didn't have much appreciaiotn study in art class. Researchers of art education have paid attention to appreciation education in recent 25 years, and research on appreciation education has been extensive 10 years ago. Elementary and secondary school teachers are showing a growing interest in art appreciation. So we have developed the teaching materials for art appreciation in teacher education (graduate and undergraduate school). The purpose of this paper is to review art appreciation education in recent 25 years,and to clear the present conditions and perspectives in Japan. The overview of this study runs as follows:to make it clear that the good results and new problems of revised Course of Study officlally announced in 1977,1989,1998,to consider the introduction of appreciatiot education from America and Germany, to present the outline of a suitable apprection education curriculum in teacher education. We are going to report educational practioces in teacher education and secondary school in the Next issue. The study was supported by the grant from Japan Society for the Promotion of Science (No.12780153 of young researcher, 2001).
書誌情報 教育実践総合センター研究紀要

巻 11, p. 9-17, 発行日 2002-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13476971
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11648373
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 奈良教育大学教育学部附属教育実践総合センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:45:32.259080
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3