ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第62巻 第1号 人文・社会科学 (2013)

探究的な学習を通した自己形成 -附属中学校における卒業研究に着目して-

http://hdl.handle.net/10105/9776
http://hdl.handle.net/10105/9776
0a2f3c37-5520-45fa-a75b-07536bc20f3e
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE62_1_1-14.pdf NUE62_1_1-14.pdf (623.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-12-12
タイトル
タイトル 探究的な学習を通した自己形成 -附属中学校における卒業研究に着目して-
言語
言語 jpn
キーワード
主題 探究型学習, 卒業研究, 中学生, 自己形成, inquiry based learning, graduation study, junior high school students, self-formation, ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 山本, 紗哉加

× 山本, 紗哉加

山本, 紗哉加

Search repository
渋谷, 真樹

× 渋谷, 真樹

渋谷, 真樹

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ヤマモト, サヤカ
著者(ヨミ)
姓名 シブヤ, マキ
著者別名
姓名 YAMAMOTO, Sayaka
著者別名
姓名 SHIBUYA, Maki
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article focuses on the junior high school students' self-formation through graduation study at the attached junior high school of Nara University of Education. The time for integrated learning aims to make students consider their ways of lives through inquiry based learning. The revision of the Courses of Study in 2008 by MEXT emphasizes the analysis and expression by language. Thus graduation study is gathering more attention. This article has the feature that one of the authors is a graduate of the attached school and has experienced graduation study. She conducted this research from the standing point between student and teacher. Firstly we conduct questionnaire to analyze how junior high school students experience graduation study and how they recognized their learning. Secondly one case is studied based on the student's graduation study, essays and participant observation. This article indicates that most of the students recognized they experienced self-formation, such as extended views of others, society and themselves, through graduation study.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 62, 号 1, p. 1-14, 発行日 2013-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル The Self-formation through Inquiry based Learning : Focused on the Graduation Study at the attached Junior High School
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:30:05.103580
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3