ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第60巻 第1号 人文・社会科学 (2011)

集団的達成課題による児童の社会性についての学びの検証 -「集団シンクロ跳び箱」による小学校体育実践から-

http://hdl.handle.net/10105/8201
http://hdl.handle.net/10105/8201
5da72b41-105c-4365-9e6b-8745aba9cbe7
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE60_1_143-153.pdf NUE60_1_143-153.pdf (886.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-12-26
タイトル
タイトル 集団的達成課題による児童の社会性についての学びの検証 -「集団シンクロ跳び箱」による小学校体育実践から-
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Student learning to the sociability, The cooperative achievement, Synchronized straddle vault by all students, The selected group, 社会性の学習, 集団的達成課題, 集団シンクロ跳び箱, 抽出班, ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中井, 隆司

× 中井, 隆司

中井, 隆司

Search repository
横山, 裕美子

× 横山, 裕美子

横山, 裕美子

Search repository
山崎, 絵里

× 山崎, 絵里

山崎, 絵里

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ナカイ, タカシ
著者(ヨミ)
姓名 ヨコヤマ, ユミコ
著者(ヨミ)
姓名 ヤマサキ, エリ
著者別名
姓名 NAKAI, Takashi
著者別名
姓名 YOKOYAMA, Yumiko
著者別名
姓名 YAMASAKI, Eri
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to verify the student learning to the sociability by the cooperative achievement task in the elementary physical education classes. For learning the sociability by the cooperative achievement task, it was developed new teaching unit that is synchronized straddle vault by all students and many vaulting horses made by the pet bottles. In this teaching unit, the learning process and the products were measured in terms of the formative instrument focusing on students' interactive and cooperative behaviors in physical education class and analyzing the student learning behavior by selected group in the class. The main findings were as follows: This teaching unit got a high formative instrument focusing on students' interactive and cooperative behaviors in physical education. And the students could get the positive sociability that are the precept consciousness, the cooperative thinking, the positive interaction with teammates, and the cooperative achievement by analyzing the student learning behavior of the selected group. In addition, teacher is good to teach the precept consciousness and the cooperative thinking, to get in the task solving process about the positive interaction with teammates.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 60, 号 1, p. 143-153, 発行日 2011-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル Verification of the student learning to the sociability by the cooperative achievement task in the elementary physical education classes
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:18:01.693019
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3