WEKO3
アイテム
アメラジアン・スクール・イン・オキナワにおける子どもの位置取り -他者との境界線の引き方に着目して-
http://hdl.handle.net/10105/9942
http://hdl.handle.net/10105/99429587b7a2-cbf7-4f48-a6e1-1b8ccf9493f9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-12-03 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | アメラジアン・スクール・イン・オキナワにおける子どもの位置取り -他者との境界線の引き方に着目して- | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | アメラジアン, 位置取り, 人種, ポピュラーカルチャー, Amerasian, positioning, race, popular culture, ETYP:教育関連論文 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者 |
大城, 亜梨沙
× 大城, 亜梨沙
× 渋谷, 真樹
|
|||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
姓名 | オオシロ, アリサ | |||||||||
著者(ヨミ) | ||||||||||
姓名 | シブヤ, マキ | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | OSHIRO, Arisa | |||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | SHIBUYA, Maki | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this article is to examine how AmerAsinan School in Okinawa (AASO) students are positioned relating to others. Based on the fieldwork at AASO, it examines how they make borders between Japanese and American, Black and White, and Okinawan and main landers. It also analyses how they position themselves through popular culture such as cartoon and music. The positioning of children at AASO depends on the context. While they sometimes express more sympathy to American than Japanese, they identify themselves as Okinawan in another occasion. Being Black could mean different depending on who use the word, Black, in what way. Comparing Japanese popular culture with that of America, they select what they think the better. Although popular music could be divided by race, they can change the notion of "us" through their friendship. | |||||||||
書誌情報 |
奈良教育大学紀要. 人文・社会科学 巻 63, 号 1, p. 1-13, 発行日 2014-11-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 05472393 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00181081 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Positioning of Children at AmerAsian School in Okinawa : In Focus of the ways of bordering with others | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 奈良教育大学 |