ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 103-6. 次世代教員養成センター研究紀要
  3. 第5号 (2019)

個別最適化学習システムを用いた取組の評価に関する萌芽的研究

http://hdl.handle.net/10105/00013238
http://hdl.handle.net/10105/00013238
cc794869-7aec-4e68-8da1-32aa2baf7541
名前 / ファイル ライセンス アクション
CERD2019-R12.pdf CERD2019-R12 (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-23
タイトル
タイトル 個別最適化学習システムを用いた取組の評価に関する萌芽的研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Preliminary Study on the Operation Evaluation about A Field of Study by using Adaptive Learning System
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 個別最適化学習, 学習のための取組の評価, 学習成果の評価, カリキュラムの評価
Adaptive Learning, Assessment for Learning, Assessment of Learning, Curriculum Evaluation
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小柳, 和喜雄

× 小柳, 和喜雄

小柳, 和喜雄

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 オヤナギ, ワキオ
著者別名
姓名 OYANAGI, Wakio
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, mathematics of elementary school is regarded as research field. In that field, we have tried to promote adaptive learning and carried out the operation evaluation of individualized optimization learning support system over 2 years. The first operation evaluation examined how the system was used in class. The second investigation examined what was going to be a problem in the school when that system was used.
As a result, teachers sometimes 1) positioned adaptive learning within class hours. 2) There were cases where it was positioned in the morning learning time. 3) There were cases where it was positioned as home learning. And 4) there were cases where adaptive learning was linked to collaborative learning and placed in the class. In this way, teachers, while judging from the situation of the class, set adaptive learning to classes in various ways. In addition, it became clear that there were problems in operation, such as confrontation with conventional test view, study of assessment literacy by faculty, association with curriculum evaluation, etc.
書誌情報 ja : 次世代教員養成センター研究紀要

号 5, p. 101-110, 発行日 2019-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21893039
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12746196
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 奈良教育大学次世代教員養成センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:58:05.024896
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3