ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第69巻 第1号 人文・社会科学 (2020)

教師教育に固有な教育学と教師教育者研究の関係考察 ─教師教育者研究の方法論への言及─

https://doi.org/10.20636/00013394
https://doi.org/10.20636/00013394
901b7334-18e3-4ba8-8972-83bfe353ce00
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE69_1_243-257.pdf NUE69_1_243-257 (716.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-03-17
タイトル
タイトル 教師教育に固有な教育学と教師教育者研究の関係考察 ─教師教育者研究の方法論への言及─
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Relationship Between Signature Pedagogy on Teacher Education and Teacher Educator Research: Methodology on Teacher Educator Research
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 教師教育者, 研究方法論, アイデンティティ, ETYP:教育関連論文
Teacher Educator, Methodology, Identity
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20636/00013394
ID登録タイプ JaLC
著者 小柳, 和喜雄

× 小柳, 和喜雄

小柳, 和喜雄

Search repository
著者別名
姓名 OYANAGI, Wakio
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 How has the study of Signature Pedagogy been carried out in the study of teacher education in Japan? How has the research on the Teacher Educator been progressed? What is required as a methodology for research that bridges the above two things? We try to identify them through literature research and interview in this paper.
Researches on pedagogy peculiar to teacher education have been done in Japan. The research papers on teacher educators in Japan has been gradually emerging since 2012. However, the relationship between Signature Pedagogy and FD studies have not been fully recognized in research on Teacher Educators in Japan.
As a result, it was clarified that the number of research papers on self-study and teacher educators in Japan has grown significantly since 2019 and the discussion of the methodology of teacher educator research according to the purpose and content is required in the future to improve the quality of this research.
書誌情報 ja : 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学
en : Bulletin of Nara University of Education. Cultural and Social Science

巻 69, 号 1, p. 243-257, 発行日 2020-12-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:55:31.865782
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3