WEKO3
アイテム
台南大学所蔵資料にみる昭和戦前期台湾の郷土教育運動 ─台南師範学校を中心に─
https://doi.org/10.20636/00013494
https://doi.org/10.20636/0001349419373ace-44b4-4f35-9d64-b29fcc7c2ba3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 台南大学所蔵資料にみる昭和戦前期台湾の郷土教育運動 ─台南師範学校を中心に─ | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Community Education in Taiwan under the Japanese Government:Focusing on materials held by Tainan University | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 台南師範学校 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 郷土教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 内地 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 植民地 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Tainan Normal School | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Community EducationCommunity Education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Homeland | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Colony | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20636/00013494 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
板橋, 孝幸
× 板橋, 孝幸× 岩本, 廣美 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 56881 | |||||
姓名 | ITABASHI, Takayuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 56882 | |||||
姓名 | IWAMOTO, Hiromi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This article presents a new perspective on community education in Taiwan under the Japanese government. This study focused on analyzing the case of Tainan Normal School in the 1930s. The conclusions of this article are as follows: ①The Japanese learned more about Taiwan through community education. Moreover, the Taiwanese were restrained from forming their identities through community education and thus fostered patriotism through assimilation. ②Geography was a central part of the study in community education, and the“ New Taiwan Geographical Overview” consisted of two parts: i) physiographic content that incorporated the latest geographic research results and ii) human geographic content on Taiwan as a Japanese colony. ③The community education at Tainan Normal School focued on geography, history, and education. | |||||
書誌情報 |
ja : 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学 en : Bulletin of Nara University of Education. Cultural and Social Science 巻 70, 号 1, p. 1-12, 発行日 2021-11-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 05472393 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00181081 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 奈良教育大学 | |||||
言語 | ja |