ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第54巻 第1号 人文・社会科学 (2005)

同心円的拡大に関する日米教科書の比較 : 小学校社会科カリキュラム研究(その1)

http://hdl.handle.net/10105/137
http://hdl.handle.net/10105/137
b5218a04-e216-458c-b236-94468ba91072
名前 / ファイル ライセンス アクション
54-1-08_2005.pdf 54-1-08_2005.pdf (669.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-07
タイトル
タイトル 同心円的拡大に関する日米教科書の比較 : 小学校社会科カリキュラム研究(その1)
言語
言語 jpn
キーワード
主題 同心円的拡大, シークエンス, 小学校社会科カリキュラム, expanding environments, sequence, elementary social studies curriculum
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 安藤, 輝次

× 安藤, 輝次

安藤, 輝次

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 アンドウ, テルツグ
著者別名
姓名 ANDO, Terutsugu
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this article is to clarify the principles and problems of elementary social studies curriculum. In order to do so, the author firstly sums up the Hanna's expanding environments approach and his social studies textbook series which begins from home, school, our neighborhood, and moves outward to our community, the prefecture or the state, the nation, and the world. Secondly, Japanese rationale behind the approach and its textbook series shall be discussed. As a result of that, the following are found out. (1) Reflecting the economical and cultural globalization, the approach is compelled to be modified so that we may connect ourselves with other environments, which leads to changes in the content of the textbook series. (2) Comparing with other environments is particularly important to apply the learning to other units or life activities. (3) Therefore, elementary social studies curriculum has to introduce the two principles, that is, connecting and comparing. (4) It is advisable for students of each grade to learn their immediate environments in order that he or she successfully attains the basic concepts and skills for social studies education. (5) Even though we adapts the modified expanding environments approach, both historical dimension and skill developments should be considered.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 54, 号 1, p. 83-91, 発行日 2005-09
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル A Comparative Study on Japanese and the United States Textbooks in terms of Expanding Environments
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:42:37.986093
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3