ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第55巻 第1号 人文・社会科学 (2006)

アルバーノ大学の一般教育カリキュラムの改革

http://hdl.handle.net/10105/242
http://hdl.handle.net/10105/242
0289187b-9276-4ce4-ae4f-0777b3793cf9
名前 / ファイル ライセンス アクション
55-1-07_2006.pdf 55-1-07_2006.pdf (839.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-07
タイトル
タイトル アルバーノ大学の一般教育カリキュラムの改革
言語
言語 jpn
キーワード
主題 general education, ability-based curriculum, performance assessment, student portfolio, institutional transformation, 一般教育, 能力に基づくカリキュラム, パフォーマンス評価, ポートフォリオ, 制度の変容
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 安藤, 輝次

× 安藤, 輝次

安藤, 輝次

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 アンドウ, テルツグ
著者別名
姓名 ANDO, Terutsugu
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article discusses the reformations of general curriculum that Alverno College in Milwaukee, Wisconsin, have made since 1969. The characteristics of the curriculum are as follows.(1)The goal of the curriculum is to go beyond knowing to be able to do the eight abilities which are communication, analysis, problem solving, valuing in decision-making, social interaction, developing a global perspectives, effective citizenship, and aesthetic engagement.(2)These abilities or learning results derive from the consideration of the problems that the graduates would encounter after undergraduate education.(3)As a result of introducing the abilitybased curriculum, the teaching methods of the faculty were forced to change from their lectures to students' performances.(4)The faculty designed the general framework of of six developmental levels in order to assess the learnings of the students.(5)Using a variety of portfolios, the students are expected to reflect on what they learned.(6)The administration of Alverno College took the leadership of the reformations and made arrangements for the faculty to learn the new teaching methods by setting up Faculty Institute, Assessment Center, and so forth. The author believes that the success of Alverno reformations was caused by both mutual consent among the faculty and the backward design approach to curriculum.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 55, 号 1, p. 65-78, 発行日 2006-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル The Reformation of General Education Curriculum at Alverno College
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:41:11.792212
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3