WEKO3
アイテム
「新しい学力観」「生きる力」時代の小学校図画工作科「造形遊び」の内容 : 学習指導要領図画工作編平成元年版と平成10年版をめぐって
http://hdl.handle.net/10105/627
http://hdl.handle.net/10105/627ee32b484-2e86-4b07-863a-2db766bda928
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-11-07 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 「新しい学力観」「生きる力」時代の小学校図画工作科「造形遊び」の内容 : 学習指導要領図画工作編平成元年版と平成10年版をめぐって | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
著者 |
宇田, 秀士
× 宇田, 秀士
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | ウダ, ヒデシ | |||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | UDA, Hideshi | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述 | This paper is a sequel of the one published in Bijyutsu-kyoiku-gaku(The Journal for the Association of the Art Education)[25]. This focuses upon the historical and social background of the revision of the contents of Zokei-Asobi(Playful Art Study) in the 6th National Course of Study(revised in 1989) and the 7th National Course of Study (revised in 1998). The Ministry of Education (MEXT) has introduced the new viewpoint of scholastic ability and planned to reshape teachers' conventional teaching orientation in the last two decades. MEXT has regarded Zokei-Asobi(Playful Art Study) as a symbol of the new viewpoint of scholastic ability. The literature review of the promoters of Zokei-Asobi(Playful Art Study) was implemented to clarify the fundamental issues involved in the promotion and its undermining effect on art education. This study was funded by a grant from JSPS(#14580288, Category C of Scientific Research, Japan Society for Promotion of Science, 2002-2004). | |||||||
書誌情報 |
美術教育学 巻 26, p. 91-108, 発行日 2005-03-31 |
|||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10180722 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
その他のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | The Transformation of the Contents of Zokei-Asobi(Playful Art Study) in the 6th(1989) and 7th(1998)Elementary School National Course of Study According to the Change of viewpoint of Scholastic Ability | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 美術科教育学会誌編集委員会 |