ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第61巻 第1号 人文・社会科学 (2012)

教員養成導入期における教師のライフストーリーの有用性 -「 教職の意義等に関する科目」への活用に向けて-

http://hdl.handle.net/10105/9019
http://hdl.handle.net/10105/9019
877a30f2-e96e-4beb-972f-029fb33e5d82
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE61_1_1-11.pdf NUE61_1_1-11.pdf (536.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-12-18
タイトル
タイトル 教員養成導入期における教師のライフストーリーの有用性 -「 教職の意義等に関する科目」への活用に向けて-
言語
言語 jpn
キーワード
主題 ライフストーリー, 教員養成, 教職の意義等に関する科目, life story, teacher education, subjects related to the meaning of teaching profession, ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 渋谷, 真樹

× 渋谷, 真樹

渋谷, 真樹

Search repository
越野, 和之

× 越野, 和之

越野, 和之

Search repository
横山, 真貴子

× 横山, 真貴子

横山, 真貴子

Search repository
豊田, 弘司

× 豊田, 弘司

豊田, 弘司

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 シブヤ, マキ
著者(ヨミ)
姓名 コシノ, カズユキ
著者(ヨミ)
姓名 ヨコヤマ, マキコ
著者(ヨミ)
姓名 トヨタ, ヒロシ
著者別名
姓名 SHIBUYA, Maki
著者別名
姓名 KOSHINO, Kazuyuki
著者別名
姓名 YOKOYAMA, Makiko
著者別名
姓名 TOYOTA, Hiroshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The development of "subjects related to the meaning of the teaching profession" has been recommended in order to ensure the quality of teacher education. In this paper we will examine how valid it is for students to hear life stories from teachers when it comes to early teacher education. Firstly, we demonstrate how teacher life stories are applied for education research and teacher education. Next, we give an outline of the life story of a particular teacher, told to students immediately following their entrance to teachers college. By hearing that life story, students not only obtained new knowledge about the practice of education, but also objectively reconsidered education they had received. In addition, while having a more realistic image of the teaching profession, they began to consider their own career choices. There are even cases of students who had been passive about education becoming more proactive. However, there are also some students who do not yet have confidence about being in the position of doing the teaching themselves. Conscientious guidance throughout the four year period of teacher education is desired.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 61, 号 1, p. 1-11, 発行日 2012-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル The Usefulness of Teachers’ Life Stories for Initial Teacher Education : Aiming for practical application to “subjects related to the meaning of the teaching profession”
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:32:23.249231
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3