ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第60巻 第1号 人文・社会科学 (2011)

異文化理解教育としての音楽鑑賞授業 -熊本県≪芳野の神楽≫と≪二瀬本神楽≫に対する批評の交流を通して-

http://hdl.handle.net/10105/8202
http://hdl.handle.net/10105/8202
cb7a2605-cb67-4d37-be11-7e93a5519cf8
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE60_1_155-168.pdf NUE60_1_155-168.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-12-26
タイトル
タイトル 異文化理解教育としての音楽鑑賞授業 -熊本県≪芳野の神楽≫と≪二瀬本神楽≫に対する批評の交流を通して-
言語
言語 jpn
キーワード
主題 music appreciation, criticism, intercultural understanding, Kagura, 音楽鑑賞, 批評, 異文化理解, 神楽, ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 宮下, 俊也

× 宮下, 俊也

宮下, 俊也

Search repository
佐久間, 敦子

× 佐久間, 敦子

佐久間, 敦子

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ミヤシタ, トシヤ
著者(ヨミ)
姓名 サクマ, アツコ
著者別名
姓名 MIYASHITA, Toshiya
著者別名
姓名 SAKUMA, Atsuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The "Seoul Agenda: Goals for the Development of Arts Education," a major outcome of UNESCO's Second World Conference on Arts Education (2010), shows how arts education should be conducted in the future throughout the world. The following strategy is particularly noteworthy as perspectives that have been lacking in arts education in Japan: "Support and enhance the role of arts education in the promotion of social responsibility, social cohesion, cultural diversity and intercultural dialogue". Focusing on this strategy above, this study plans and puts into practice a specific example of a new kind of appreciation education for junior high school music classes. The aims and methods of this practice are based on the "Guidebook (junior high school edition) for New Music Appreciation Classes Incorporating Critiques-Discovering, Thinking, Creating, and Broadening Enjoyable Appreciation-." The lesson practice proposed in this study attempts to realize exchange between different cultures through music appreciation. Students from two junior high schools in Kumamoto Prefecture together watch performances of the Kagura music of their respective regions and then write critiques to convey to each other the distinctive characteristics of the music and what they felt about it. Music appreciation education as a means of intercultural understanding and the writing of critiques on musicare methods that have been used before. However, there are not many actual examples of dialogue and exchange of critiques among people with different cultural background. As a more realistic method of educational practice in intercultural understanding in the field of music class teaching, the results of this project provide valuable suggestions for appreciation education in the future.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 60, 号 1, p. 155-168, 発行日 2011-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル Music Appreciation Classes as Education for Intercultural Understanding -Through Exchange of Critiques on Kumamoto Prefecture Yoshino Kagura and Nisemoto Kagura-
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:16:37.236592
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3