ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第66巻 第1号 人文・社会科学 (2017)

Teacher Leadershipの概念と可能性に関する基礎研究 ─小中一貫教育実践校の教員の教職アイデンティティに関する研究(2)─

http://hdl.handle.net/10105/00012913
http://hdl.handle.net/10105/00012913
fc875c6d-6062-4368-a735-44d5395b0060
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE66_1_111-121.pdf NUE66_1_111-121 (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-12-19
タイトル
タイトル Teacher Leadershipの概念と可能性に関する基礎研究 ─小中一貫教育実践校の教員の教職アイデンティティに関する研究(2)─
タイトル
タイトル A Review on Concept and Possibilities regarding to Teacher Leadership: −A study on the Identities of Teachers in Schools Integrating Elementary and Middle School Education (2)−
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 教員の指導性| 専門的アイデンティティ| 専門的な学習共同体| リーダーシップ | ETYP:教育関連論文
Teacher leadership| Professional Identity| Professional Learning Community| Leadership
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小柳, 和喜雄

× 小柳, 和喜雄

小柳, 和喜雄

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 オヤナギ, ワキオ
著者別名
姓名 OYANAGI, Wakio
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, we are trying to think about the way that teachers who work in an environment beyond existing organizations, such as elementary and junior high school education, participate in the effort with awareness of the parties, clarify what they need to bear, and confidently think what they need to think about in order to work on practice. I first tried to find ideas and key concepts that could be effective while also exploring the research trends of doctoral thesis for teachers and teacher education in Japan. Next, I focused my attention on research on "Learning Organization", "Distributed leadership", "Professional Learning Community" to ask questions about relationship between individuals and organizations for educational reform and school improvement. Teacher Leadership "which is frequently taken up in connection with them has revealed that there is a possibility of having a meaning in responding to the above research interests. Finally, I overviewed how research on "Teacher Leadership" is progressing, and clarified the possibility that they can answer the troubles of faculty who are working on the elementary and junior high school education. And I have made clear what I have to think about in order to realize it.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 66, 号 1, p. 111-121, 発行日 2017-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:03:00.306897
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3