ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第68巻 第1号 人文・社会科学 (2019)

小学校プログラミング教育の教員研修における内容構成の違いによる研修効果の差異

https://doi.org/10.20636/00013286
https://doi.org/10.20636/00013286
52444a5f-3ec6-451c-8029-c3dc310b955f
名前 / ファイル ライセンス アクション
14_世良啓太 14_世良啓太 他_奈良教育大学紀要68-1 (5.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-12-13
タイトル
タイトル 小学校プログラミング教育の教員研修における内容構成の違いによる研修効果の差異
言語 ja
タイトル
タイトル Differences of the Effects due to the Contents of Teacher Training Programs for Elementary School Programming Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 小学校, プログラミング教育, 教員研修, ETYP:教育関連論文
Elementally School, Programming Education, Teacher Training Programs
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20636/00013286
ID登録タイプ JaLC
著者 黒田, 昌克

× 黒田, 昌克

黒田, 昌克

Search repository
掛川, 淳一

× 掛川, 淳一

掛川, 淳一

Search repository
福井, 昌則

× 福井, 昌則

福井, 昌則

Search repository
世良, 啓太

× 世良, 啓太

世良, 啓太

Search repository
森山, 潤

× 森山, 潤

森山, 潤

Search repository
著者別名
姓名 KURODA, Masakatsu
著者別名
姓名 KAKEGAWA, Junichi
著者別名
姓名 FUKUI, Masanori
著者別名
姓名 SERA, Keita
著者別名
姓名 MORIYAMA, Jun
抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to conduct three training programs with different contents with teaching materials of Scratch in elementary school programming education training and to examine differences in the training effect. Three teacher training ("lecture type (8 people)", "lecture + material understanding exercise type (9 people)", "lecture + lesson making exercise type (23 people)") was conducted for elementary school teachers of programming beginner. As a result, improvement in motivation and confidence in programming education was recognized in any training. In addition, the recognition of the significance of programming education was improved in "lecture + material understanding exercise type" and "lecture + lesson making exercise type." Meanwhile, the prospect of solving the lack of knowledge and understanding about teacher's programming education was improved by "lecture type" and "lecture + material understanding exercise type", but in "lecture + lesson making exercise type", practical task clearly conscious that it had tendency to be difficult to make a prospect. From the above, it is not appropriate for the first scholars of programming education to conduct concrete lesson making exercises suddenly at the initial stage of training, it is important to continuously prepare training contents in order of understanding of teaching materials.
書誌情報 ja : 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学
en : Bulletin of Nara University of Education. Cultural and Social Science

巻 68, 号 1, p. 177-184, 発行日 2019-11-29
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:57:18.928015
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3