ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 103-4. 教育実践総合センター研究紀要
  3. 第20号 (2011)

小学校英語活動指導者に期待される資質と教員養成の課題―国際理解教育とこれを支える英語力の素養養成に力点をおいて

http://hdl.handle.net/10105/5942
http://hdl.handle.net/10105/5942
5c490761-a3ef-472c-9c29-6a55803c49e8
名前 / ファイル ライセンス アクション
CERD2011-R10.pdf CERD2011-R10.pdf (784.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-12-26
タイトル
タイトル 小学校英語活動指導者に期待される資質と教員養成の課題―国際理解教育とこれを支える英語力の素養養成に力点をおいて
言語
言語 jpn
キーワード
主題 英語活動, 教員の英語力, 国際理解教育, ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 渡邉, 一保

× 渡邉, 一保

渡邉, 一保

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ワタナベ, カズオ
著者別名
姓名 Watanabe, Kazuo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 While admitting that it would be extremely difficult to develop intercultural competence directly in elementary school students, we suggest that teachers must at least possess a deep awareness of international understanding education. We expect that they should see to it in every possible way that students will be able to recognize and respect people with different cultural backgrounds. Although we are not so sure that such an awareness and foreign language proficiency level can be considered closely interrelated, we believe that teachers majoring in English with a keen interest in mutual understanding and unrelenting caution against English dominance can play a big role in teaching English activities. Teachers are expected to plan and participate in the activities using English positively; furthermore they are expected to notice and cope with students' learning troubles, including mistakes and errors in English. Their English proficiency level should be kept at a level higher than most believe: perhaps closer to Step pre-1st level, for instance. English activities, Teachers' English proficiency level, international understanding education
書誌情報 教育実践総合センター研究紀要

巻 20, p. 51-57, 発行日 2011-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13476971
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11648373
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル What Qualities Do Elementary School Teachers Need for Teaching English Activities ? --With emphasis on the intercultural and linguistic dimensions
出版者
出版者 奈良教育大学教育学部附属教育実践総合センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:10:19.098059
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3