ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第56巻 第1号 人文・社会科学 (2007)

ベースボール型ゲームでバッティングを学ぶための学習課題とその適時性 ─ 「動いているボールを打つ」指導理論による実践の経年的変容分析から─

http://hdl.handle.net/10105/648
http://hdl.handle.net/10105/648
950fa4ad-52e6-4cbc-a2d4-7ca44653bc6c
名前 / ファイル ライセンス アクション
16_中井・光本・金森_紀要2007.pdf 16_中井・光本・金森_紀要2007.pdf (4.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-07
タイトル
タイトル ベースボール型ゲームでバッティングを学ぶための学習課題とその適時性 ─ 「動いているボールを打つ」指導理論による実践の経年的変容分析から─
言語
言語 jpn
キーワード
主題 batting, most opportune of learning, learning tasks, baseball games, バッティング, 適時性, 学習課題, ベースボール型ゲーム
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中井, 隆司

× 中井, 隆司

中井, 隆司

Search repository
光本, 允

× 光本, 允

光本, 允

Search repository
金森, 昭憲

× 金森, 昭憲

金森, 昭憲

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ナカイ, タカシ
著者(ヨミ)
姓名 ミツモト, マコト
著者(ヨミ)
姓名 カナモリ, アキノリ
著者別名
姓名 NAKAI, Takashi
著者別名
姓名 MITSUMOTO, Makoto
著者別名
姓名 KANAMORI, Akinori
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to prove when and which tasks is required for learning the batting in the baseball game in the physical education classes in the elementary school. Three baseball game's practices from the 4th to the 6th grade in the elementary school was developed for learning the batting and "tactical awareness". The learning tasks for batting made two maintasks and six sub-tasks based on the teaching theory of new motion principle by TEZUKA. In these teaching units, the learning process and the products were measured in terms of student formative evaluation of physical education classes, the self-evaluation to the batting by the students and the VTR about the batting in the game. The main findings were as follows: 1) This teaching unit got a high formative evaluation by the each grade's students and it was enough amount to practice the batting. 2) According to analyze the self-evaluation to the batting by the students, the students could get the feeling of achievement for all tasks, however the task of the sway was required more learning time to get it. 3) According to analyze the VTR about the batting in the game, the students could get the high performance to the most of task except for the sway. In addition, two tasks of the keep and the synchronize need more learning time for 4th and 5th grade students 4) These results suggest that the tasks for learning the batting in these teaching units has the ability for hitting the moving ball in the baseball game in the physical education in the elementary school.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 56, 号 1, p. 163-174, 発行日 2007-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル Which Tasks are Required and When those Tasks for Learning Batting in Elementary School Physical Education Classes
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:29:00.342829
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3