ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第66巻 第1号 人文・社会科学 (2017)

中学校と大学が連携した絵画ワークショップによる 美術教育実践の場の構築と教員養成の観点からの考察

http://hdl.handle.net/10105/00012911
http://hdl.handle.net/10105/00012911
1d2782f4-8045-4430-bef2-7602109f9425
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE66_1_79-94.pdf NUE66_1_79-94 (5.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-12-19
タイトル
タイトル 中学校と大学が連携した絵画ワークショップによる 美術教育実践の場の構築と教員養成の観点からの考察
タイトル
タイトル Building Place for Art Education Practice and Observation from Standpoint of Teacher Training by Painting Workshop with Coordination of Junior High School and University
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 絵画, ワークショップ| 中学校| 大学| 連携| 教員養成 | ETYP:教育関連論文
Painting| Workshop| Junior high school| University| Coordination| Teacher Training
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 狩野, 宏明

× 狩野, 宏明

狩野, 宏明

Search repository
長友, 紀子

× 長友, 紀子

長友, 紀子

Search repository
横山, 優璃亜

× 横山, 優璃亜

横山, 優璃亜

Search repository
平岡, 真理歩

× 平岡, 真理歩

平岡, 真理歩

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 カノウ, ヒロアキ
著者(ヨミ)
姓名 ナガトモ, ノリコ
著者(ヨミ)
姓名 ヨコヤマ, ユリア
著者(ヨミ)
姓名 ヒラオカ, マリホ
著者別名
姓名 KANO, Hiroaki
著者別名
姓名 NAGATOMO, Noriko
著者別名
姓名 YOKOYAMA, Yuria
著者別名
姓名 HIRAOKA, Mariho
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to observe the possibility of the workshop by coordination of the junior high school and the university being a place for contributing to training of resources and abilities required of teachers in the future, especially from the standpoint of teacher training. The writers have planned and executed three painting workshops by cooperation of the university teachers, the university students and the junior high school teachers with the junior high school students as subjects based on prior studies regarding educational activities by coordination of the junior high school and the university on the characteristics of learning in the workshop.
Through analysis of the three workshops, the workshops indicated while improving facilitation abilities in each of the university teachers, the university students and the junior high school teachers, a series of learning activities such as student teaching, graduation or completion studies and reflection activities are connected and created into an important place for producing a continuous and deeper learning for the university students, and utilized as one of the specific reference subjects when expanding activities as teacher after graduation and completion.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 66, 号 1, p. 79-94, 発行日 2017-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:03:03.336387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3