ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第57巻 第1号 人文・社会科学 (2008)

わかる数学の授業を構築するための基礎研究(1)

http://hdl.handle.net/10105/740
http://hdl.handle.net/10105/740
6d7a8225-d308-4a83-944f-dc0d7fa2064c
名前 / ファイル ライセンス アクション
20_吉田_紀要_2008.pdf 20_吉田_紀要_2008.pdf (783.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-05-26
タイトル
タイトル わかる数学の授業を構築するための基礎研究(1)
言語
言語 jpn
キーワード
主題 the understanding teaching and learning processes, the object of understanding, the confirmation of students' understanding, school mathematics, わかる授業, わかる対象, わかったことの確認, 算数・数学
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉田, 明史

× 吉田, 明史

吉田, 明史

Search repository
重松, 敬一

× 重松, 敬一

重松, 敬一

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ヨシダ, アケシ
著者(ヨミ)
姓名 シゲマツ, ケイイチ
著者別名
姓名 YOSHIDA, Akeshi
著者別名
姓名 SHIGEMATSU, Keiichi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this article, we sort out some ideas about the understanding of mathematics in the teaching and learning processes of school mathematics. At first, we have reviewed some confusions in that processes and various previous studies that considers the kind of understanding. However, when thinking the understanding that processes of mathematics is constructed in the school, it is necessary to grasp understanding more practically, we think. Firstly, we analyzed teacher's "Understanding that processes" by using questionnaire, and classified the understanding object. And, we recognized that the following three aspects of understanding were important to construct the understanding that processes through the research on teaching: to clarify the understanding object, to devise making the object understood and to confirm students' understanding mathematics using clear and simple method.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 57, 号 1, p. 211-217, 発行日 2008-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル Preliminary Research on Constructing of Lessons Which Students Can Understand the Contents of School Mathematics
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:27:13.804136
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3