WEKO3
アイテム
わかる数学の授業を構築するための基礎研究(1)
http://hdl.handle.net/10105/740
http://hdl.handle.net/10105/7406d7a8225-d308-4a83-944f-dc0d7fa2064c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
20_吉田_紀要_2008.pdf (783.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-05-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | わかる数学の授業を構築するための基礎研究(1) | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the understanding teaching and learning processes | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the object of understanding | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the confirmation of students' understanding | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | school mathematics | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | わかる授業 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | わかる対象 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | わかったことの確認 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 算数・数学 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
吉田, 明史
× 吉田, 明史× 重松, 敬一 |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 51161 | |||||
姓名 | ヨシダ, アケシ | |||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 51162 | |||||
姓名 | シゲマツ, ケイイチ | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 51163 | |||||
姓名 | YOSHIDA, Akeshi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 51164 | |||||
姓名 | SHIGEMATSU, Keiichi | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this article, we sort out some ideas about the understanding of mathematics in the teaching and learning processes of school mathematics. At first, we have reviewed some confusions in that processes and various previous studies that considers the kind of understanding. However, when thinking the understanding that processes of mathematics is constructed in the school, it is necessary to grasp understanding more practically, we think. Firstly, we analyzed teacher's "Understanding that processes" by using questionnaire, and classified the understanding object. And, we recognized that the following three aspects of understanding were important to construct the understanding that processes through the research on teaching: to clarify the understanding object, to devise making the object understood and to confirm students' understanding mathematics using clear and simple method. | |||||
書誌情報 |
奈良教育大学紀要. 人文・社会科学 巻 57, 号 1, p. 211-217, 発行日 2008-10-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 05472393 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00181081 | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Preliminary Research on Constructing of Lessons Which Students Can Understand the Contents of School Mathematics | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 奈良教育大学 |