ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 103-6. 次世代教員養成センター研究紀要
  3. 第5号 (2019)

教職大学院の目的と役割を遂行していく際の悩みに関する研究

http://hdl.handle.net/10105/00013228
http://hdl.handle.net/10105/00013228
47fbaa05-fd19-4418-bc57-04ee38753a37
名前 / ファイル ライセンス アクション
CERD2019-R2.pdf CERD2019-R2 (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-23
タイトル
タイトル 教職大学院の目的と役割を遂行していく際の悩みに関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Concerns in Carrying out Purpose and Role at School of Professional Development in Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 教育改革, 教師教育者, アカウンタビリティ, セルフスタディ
Educational Change, Teacher Educator, Accountability, Self-Study
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小柳, 和喜雄

× 小柳, 和喜雄

小柳, 和喜雄

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 オヤナギ, ワキオ
著者別名
姓名 OYANAGI, Wakio
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 School of professional development in education has a major mission to promote practical research on teaching, student guidance, class management, school management, and teacher education itself through the returning of theory and practice, while the school and education board and university work together. However, not only the efforts of graduate students and teacher educators but also new cultural construction is requested between school and faculty to school of professional development in education, in order to make full use of "research" to reframework "practical experience".
In this paper, we pay attention to way of thinking and methodology of self-study in teaching and teacher education since the 1990's under circumstances where accountability to society and responsibility for education are required. It is because these related studies are considered to be helpful in thinking about future school of professional development in education. Through these related studies, the three walls to be overcome made clear as a result of analyzing the task of school of professional development in education.
書誌情報 ja : 次世代教員養成センター研究紀要

号 5, p. 9-18, 発行日 2019-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 21893039
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12746196
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 奈良教育大学次世代教員養成センター
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 09:58:11.577403
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3