ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第54巻 第1号 人文・社会科学 (2005)

フィットネス教育プログラム「HELP」の授業モデル開発に関する研究 : 抽出学生の学習過程と学習成果の変容から

http://hdl.handle.net/10105/147
http://hdl.handle.net/10105/147
fad62561-f8f2-4e2a-8060-ab5065cb6b10
名前 / ファイル ライセンス アクション
54-1-14_2005.pdf 54-1-14_2005.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-07
タイトル
タイトル フィットネス教育プログラム「HELP」の授業モデル開発に関する研究 : 抽出学生の学習過程と学習成果の変容から
言語
言語 jpn
キーワード
主題 フィットネス教育, 授業モデル関発, 授業研究, 抽出学生, fitness education, development of a curriculum and instructional model, research on teaching, selected student
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中井, 隆司

× 中井, 隆司

中井, 隆司

Search repository
井谷, 惠子

× 井谷, 惠子

井谷, 惠子

Search repository
飯田, 貴子

× 飯田, 貴子

飯田, 貴子

Search repository
北田, 和美

× 北田, 和美

北田, 和美

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ナカイ, タカシ
著者(ヨミ)
姓名 イタニ, ケイコ
著者(ヨミ)
姓名 イイダ, タカコ
著者(ヨミ)
姓名 キタダ, カズコ
著者別名
姓名 NAKAI, Takashi
著者別名
姓名 ITANI, Keiko
著者別名
姓名 IIDA, Takako
著者別名
姓名 KITADA, Kazuko
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to develop the curriculum and instructional model for fitness education that was based on the HELP theory developed by Corbin. The subjects were two university students, One had positive attitudes, while the other had negative attitudes towards physical activities. In this teaching unit, the product was measured in terms of student formative evaluation of physical education classes, and the learning process was observed through learning notes written by students, learning time, student's engagement with the learning task, teacher's interaction to the selected students. The main findings were as follows: 1) This teaching unit was evaluated by the students. However, the selected students showed different evaluations on the physical education classes. 2) The differences were found by analyzing the learning process of the two students. Students with high attitude were found to be more willing to engage in the learning task. On the other hand, Student with low attitude showed less willingness to engage in the task. 3) According to the analyisis of the learning process in this teaching unit, the teacher used many instructions; She seldom interacted with the selected students in the learning process. 4) These results suggest that it was necessary for teachers to decrease instructions and increase interactions with students and appropriate learning tasks showed be arranged according to the levels of students.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 54, 号 1, p. 155-164, 発行日 2005-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル The Development of the Curriculum and Instructional Model for Fitness Education
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:42:28.155155
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3