ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第63巻 第1号 人文・社会科学 (2014)

教育評価における「参加型評価」の可能性に関する一考察 -Fettermanのエンパワメント評価を中心に-

http://hdl.handle.net/10105/9958
http://hdl.handle.net/10105/9958
7c61fd48-47c7-4231-b327-96578f4f6da2
名前 / ファイル ライセンス アクション
NUE63_1_165-170.pdf NUE63_1_165-170.pdf (313.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-12-09
タイトル
タイトル 教育評価における「参加型評価」の可能性に関する一考察 -Fettermanのエンパワメント評価を中心に-
言語
言語 jpn
キーワード
主題 参加型評価, エンパワメント評価, 教育評価, Participatory Evaluation, Empowerment Evaluation, Educational Evaluation, ETYP:教育関連論文
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 北川, 剛司

× 北川, 剛司

北川, 剛司

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 キタガワ, タケシ
著者別名
姓名 KITAGAWA, Takeshi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Participatory Evaluation appeared around the 1970s. It is a kind of evaluation approach which involves the program' s stakeholders in the process of evaluation. Through the Participatory Evaluation, stakeholders can get the ability of self-determine and the mind of program ownership. However, Participatory Evaluation is not popular in the area of educational evaluation. There are not so many educational evaluation methods which involving stakeholders, except for Portfolio Conference. So, in this article, I verified whether there are any significances of Participatory Evaluation in educational evaluation and what they are. There are some kinds of approach which is called "Participatory Evaluation". Among these, I focused on Empowerment Evaluation, which is suggested by Fetterman, D. M.. It considers that empowering stakeholders of the program is the most important thing. Specifically, it firstly aims to get the stakeholder's ability of self-determine and their ownership through the program implementation and evaluation by themselves. Empowerment Evaluation contains the following concepts; (1) improvement, (2) community ownership, (3) inclusion, (4) democratic participation, (5) social justice, (6) community knowledge, (7) evidence-based strategies,(8) capacity building,(9) organizational learning,(10) accountability. To make educational evaluation participative, these concepts are important clue.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 63, 号 1, p. 165-170, 発行日 2014-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル The Possibility of “Participatory Evaluation” on Educational Evaluation : Centering upon Fetterman’s Empowerment Evaluation
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:57:59.698599
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3