Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2013-12-16 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ケースメソッドによる教師力の育成 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題 |
ケースメソッド, 教師力, 教師教育, case method, ability as a teacher, teacher education, ETYP:教育関連論文 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
著者 |
赤井, 悟
生田, 周二
赤沢, 早人
柴本, 枝美
|
著者(ヨミ) |
|
|
|
姓名 |
アカイ, サトル |
著者(ヨミ) |
|
|
|
姓名 |
イクタ, シュウジ |
著者(ヨミ) |
|
|
|
姓名 |
アカザワ, ハヤト |
著者(ヨミ) |
|
|
|
姓名 |
シバモト, エミ |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
AKAI, Satoru |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
IKUTA, Shuji |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
AKAZAWA, Hayato |
著者別名 |
|
|
|
姓名 |
SHIBAMOTO, Emi |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The main goal of this study is to develop the "Case-Method." It helps our students to attain the ability to solve actual cases in the schools. Furthermore, "To Give the Most Suitable Solution to each Cases" is one of the most important ability as a teacher. Although there is a gap between ideal schools and the actual schools, it will be filled up by our "Case-Method." Also, through group discussions and our instructions, they obtain the ability to judge the root cause of the cases. Then, the experience of "doing" through the field method and the experience of "thinking" through the "Case-Method" should be complementary to each other. Therefore, our conclusion is that the ability as a teacher is equipped through these experiences. |
書誌情報 |
奈良教育大学紀要. 人文・社会科学
巻 62,
号 1,
p. 219-232,
発行日 2013-11-30
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
05472393 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN00181081 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
A Study on Equipping the Ability as a Teacher Through the “Case-Method” |
出版者 |
|
|
出版者 |
奈良教育大学 |