ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 101-3. 奈良教育大学紀要 (人文・社会科学, 自然科学)
  3. 第56巻 第1号 人文・社会科学 (2007)

わかる算数・数学授業の構築のための基礎的研究

http://hdl.handle.net/10105/644
http://hdl.handle.net/10105/644
aacf6754-31aa-45c0-9295-dc495d86ede8
名前 / ファイル ライセンス アクション
12_吉田・重松_紀要_2007.pdf 12_吉田・重松_紀要_2007.pdf (742.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-07
タイトル
タイトル わかる算数・数学授業の構築のための基礎的研究
言語
言語 jpn
キーワード
主題 to understand, to solve school mathematics, わかる, できる, 算数・数学
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉田, 明史

× 吉田, 明史

吉田, 明史

Search repository
重松, 敬一

× 重松, 敬一

重松, 敬一

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ヨシダ, アケシ
著者(ヨミ)
姓名 シゲマツ, ケイイチ
著者別名
姓名 YOSHIDA, Akeshi
著者別名
姓名 SHIGEMATSU, Keiichi
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 To understand some things is to understand relations. The person who is understanding can reconstructed what should be understood. And when the person tries to understand, there are levels referring to threads of the length and breadth. The thread of breadth is background of the knowledge. This is important about recognition.The typical process of understanding in the class is composed of three recognition: independently, objectively and generally. It is different from understanding with solving. There are five points of view of the reform to the class which it understands: teacher, student, subject, teaching process and class form. In elementary school, there are various ideas of reform to the class from the viewpoint of the class form, teacher, subject, and teaching process. In junior high school, there is the reform of only the teacher. In high school, Improvement was advanced under the principal's strong leadership. School support is necessary for the especially busy junior high school to attempt class improvement.
書誌情報 奈良教育大学紀要. 人文・社会科学

巻 56, 号 1, p. 127-134, 発行日 2007-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 05472393
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00181081
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル Fundamental Research on Constructing Lessons in Which Students Understand School Mathematics
出版者
出版者 奈良教育大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:29:07.166258
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3