WEKO3
アイテム
教科横断的で探究的な学習のカリキュラムデザインに関する研究-STEAM教育におけるPBLデザインと関わって-
https://doi.org/10.20636/00013409
https://doi.org/10.20636/00013409bf81d200-40ac-4963-8799-8e2bb536dc61
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-04-12 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 教科横断的で探究的な学習のカリキュラムデザインに関する研究-STEAM教育におけるPBLデザインと関わって- | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | A Study on Curriculum Design for Cross-curricular and Inquiry-based Learning | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | Teacher Agency|Student Agency|Cross-curricular Learning | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ID登録 | ||||||||
ID登録 | 10.20636/00013409 | |||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||
著者 |
小柳 , 和喜雄
× 小柳 , 和喜雄
|
|||||||
著者(ヨミ) | ||||||||
姓名 | オヤナギ , ワキオ | |||||||
著者別名 | ||||||||
姓名 | Oyanagi Wakio, Wakio | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | In this paper, the role and meaning of teacher and student agency in curriculum design for cross-curricular and inquiry-based learning has been examined through case studies. We have tried to visualize the curriculum matrix in relation to the PBL design in STEAM education that is taking place there. It was found that the teacher agency can be more drawn out by the design of learning activities in which the both teacher and student agency is identified with the assurance of opportunities for its own participation in the goals that make up the school. |
|||||||
書誌情報 |
ja : 奈良教育大学教職大学院研究紀要「学校教育実践研究」 en : Bulletin of School of Professional Development in Education (SPDE), Nara University of Education 巻 13, p. 9-18, 発行日 2021-03-31 |
|||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||
収録物識別子 | 18836585 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12405118 | |||||||
著者版フラグ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 奈良教育大学大学院教育学研究科専門職課程教職開発専攻 | |||||||
言語 | ja |