ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 105. 教職大学院研究紀要「学校教育実践研究」
  3. 第10号 (2018)

教師教育者のアイデンティティと専門意識の関係考察-Self-study, Professional Capital, Resilient Teacherの視点から-

http://hdl.handle.net/10105/00012949
http://hdl.handle.net/10105/00012949
35500f20-2291-41d2-8a7f-64ea57464179
名前 / ファイル ライセンス アクション
SPDE10_1-10.pdf SPDE10_1-10 (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-05-22
タイトル
タイトル 教師教育者のアイデンティティと専門意識の関係考察-Self-study, Professional Capital, Resilient Teacherの視点から-
タイトル
タイトル A Study on Relationship on the Identity and Professionalism of Teacher Educators - From the viewpoint of Self-study, Professional Capital, Resilient Teacher -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Teacher Educator, Identity, Professionalism, Self-Study, Professional Capital, Resilience
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 小柳, 和喜雄

× 小柳, 和喜雄

小柳, 和喜雄

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 オヤナギ, ワキオ
著者別名
姓名 OYANAGI, Wakio
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, we pay attention to teacher educators, especially teacher educators in university. From the viewpoint of identity built from dynamic relationship between inner and outer world, we are interested in approach to ask teacher educators themselves, that is, approaches to ask teachers’ professionalism. In this paper, we first look at trends in research on international self-study in teacher education. Secondly, we are considering Professional Capital’s ideas and the possibilities that Professional Capital contribute on in connection with the professionalism of teachers. And, in order to think about the identity of teacher educators who train at university, we are studying what is a resilient teacher educator and what kind of things are required for university and training organization. Through these studies, we try to clarify the framework of reference to consider the relationship between the identity of teacher educators and professionalism, which is often overlooked when advancing teacher education reform.
書誌情報 奈良教育大学教職大学院研究紀要「学校教育実践研究」

巻 10, p. 1-10, 発行日 2018-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18836585
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12405118
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版者
出版者 奈良教育大学大学院教育学研究科専門職課程教職開発専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:02:02.758730
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3