ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 100. 学内刊行物 (紀要、研究報告)
  2. 103-4. 教育実践総合センター研究紀要
  3. 第13号 (2004)

総合的な学習としての英語と教科としての英語 -英語活動に対する奈良県小学校教諭の意識-

http://hdl.handle.net/10105/63
http://hdl.handle.net/10105/63
0ea730d0-4e7e-4326-98f8-000804f54bb9
名前 / ファイル ライセンス アクション
b2004-13.pdf b2004-13.pdf (831.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-06-14
タイトル
タイトル 総合的な学習としての英語と教科としての英語 -英語活動に対する奈良県小学校教諭の意識-
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 吉村, 雅仁

× 吉村, 雅仁

吉村, 雅仁

Search repository
渡邉, 一保

× 渡邉, 一保

渡邉, 一保

Search repository
著者(ヨミ)
姓名 ヨシムラ, マサヒト
著者(ヨミ)
姓名 ワタナベ, カズオ
著者別名
姓名 YOSHIMURA, Masahito
著者別名
姓名 WATANABE, Kazuo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present paper reports part of minimal essentials from the results of our questionnaire survey on the attitudes of public elementary school teachers in Nara Prefecture: 133 schools (57%) and 1158 teachers (23%) responded to our questionnaire. Our purpose here is not to cover every aspect of the survey but to focus on and present the teachers' attitudes toward the current elementary school English program as an integrated study and the possible implementation of English as a subject in the future. About half of the respondents (49.4%) are in favor of the current program and those who are opposed to it constitute 17.5%; while those in favor of English as a subject form 31.2% and those against it 28.1%. Furthermore, it turns out that those who have experienced the current program show stronger support for either type of program than those who have not experienced it. The related issues that have been identified, but remain unresolved in this report will be discussed in more detail later in a series of our forthcoming articles.
書誌情報 教育実践総合センター研究紀要

巻 13, p. 93-98, 発行日 2004-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13476971
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11648373
著者版フラグ
出版タイプ VoR
その他のタイトル
その他のタイトル English Activities as an Integrated Study or English as a Subject? -Attitudes of Elementary School Teachers in Nara-
出版者
出版者 奈良教育大学教育学部附属教育実践総合センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:43:37.934448
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3